Godmorgon

Sitter och äter frukost nu innan jobbet, är även ganska trött. Blir väl piggare när jag cyklar till jobbet :p

Igår kom det in en katt akut som var väldigt dålig. Jag fick i uppgift att tvätta den grundligt med diskmedel och vatten. För ägaren hade använt sig av ett fästingmedel som bara var ansett för hund. Sånt är väldigt farligt att göra då fästingmedel påverkar nervsystemet. Men de värsta var att det var inte ägaren som hade gått och köpt fel fästingmedel utan de hade varit en veterinär som skrivit ut ett recept på fel medel.
Usch de va så synd om katten, den låg nästan helt stilla när jag tvättade den och spolade vatten och de brukar ju en katt inte tycka när så roligt. Den hade även kramper.
Ett så onödigt fel tycker jag men men den mådde iaf bättre senare.

Nu måste jag fortsätta göra mig klar så jag kommer i tid till jobbet, börjar 8 och slutar 17.




Kramar Becce

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0